Isnin, 11 Julai 2016

Syawal di hati

Assalamualaikum  pembaca sekalian..
Dah hampir dua tahun Qilah tak post story Qilah..Mintak maaf lha sangat²..Qilah busy sesangat..Maklum lha dh habis study lha kan..Hahaha..Hari ni Qilah nak cerita tentang raya tahun ni (2016)..Alhamdulillah dah cukup sebulan kita berpuasa..Sekarang tiba lha Syawal membuka tirainya..Raya tahun ni sama sahaja seperti yang selalu..Dengan kutukan,hunaan & cacian..Qilah dah penat dengan semua tu..Sampai sakit hati ni bila dengaq..Kalau budak kecik tu tak apa lha..Ni budak dah umur 22 tahun,takkan tak pikiaq hati manusia yang lemah ni kan??Haish,tak paham lha budak² zaman sekarang ni..Memang menyakitkan hati kalau nak menyakat orang..Qilah kalau orang caqi gaduh,Qilah memang belasah sungguh² sampai dia terdiam..Dah kita kata benda yang betul,dia kata kita fitnah dia pulak..Allah ja yang tahu bertapa sakitnya hati ni..Astaghfirullah..Sabaq je lha..Kita tutup cerita tu..Tahun ni macam biasa lha..Sepupu sepapat datang beraya..Tahun ni lain sedikit sebab kitorang ada rumah terbuka dekat Perlis..Memang ramai sebenarnya saudara kita cuma kita yang tak kenal..Kali ni kita buat sesi suai kenal..Mengeratkan silaturrahim sesama kita..Mudah-mudahan dapat lha Qilah ingat kesemuanya..Tapi Qilah ni mudah lupa sikit..Apa yang jadi kelmarin pon Qilah tak ingat masakan pulak yang bertahun..Hehehe..Maaf yer..Sampai disini dulu cerita Qilah..Ada masa Qilah sambung..Tata..Muah cikit..Assalamualaikum & selamat malam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan